30.10.2020

Comunicat de suport a la Casa Buenos Aires

El passat dimecres 28 de novembre, la brutalitat policial i la repressió es van posar, de nou, al servei de l’especulació amb el desallotjament de la Casa Buenos Aires. Però, malauradament, no és un cas aïllat: en ple Estat d’Alarma, enmig d’una crisi social sense precedents i amb el ministre Ábalos declarant al Congrès que no hi havia desnonaments a l’Estat, centenars de famílies, només a Barcelona, s’han quedat sense casa en l’últim mes.

La Casa Buenos Aires és un símbol d’organització veïnal. L’edifici, un antic hotel modernista que fa vuit anys que va deixar de funcionar com a residència de gent gran -la Llar Betània-, va ser recuperat el 2019 per convertir-lo en un espai social i comunitari que ja ha esdevingut un “actiu imprescindible per a Vallvidrera”, com van reclamar en un comunicat una quinzena d’entitats del barri fa uns mesos.

Sostre Cívic, l’any 2017, vam negociar amb la propietat per fer d’aquest edifici un projecte d’habitatge cooperatiu sènior en cessió d’ús, un model alternatiu no especulatiu i transformador. Les exigències econòmiques dels Pares Paüls, propietaris de l’immoble, van fer impossible qualsevol tipus d’acord. Tenien altres plans per l’edifici: convertir-lo en un hotel de luxe.

Per tots aquests motius, des de Sostre Cívic ens volem sumar a les mostres de suport que la Casa Buenos Aires ha rebut durant les últimes hores, i convidar a totes les persones i entitats de Barcelona a sumar-s’hi a la manifestació que es convoca demà dissabte 31 d’octubre a les 18 hores a la plaça de la Catedral.

La defensa seguirà més viva que mai, perquè la Casa Buenos Aires ja és del poble.

#EfecteBuenosAires

#NiUnDiaSenseBA

[Pots descarregar-te el comunicat aquí]